RECRUITMENT = MARKETING

wij vertellen u graag waarom

De dynamiek op de arbeidsmarkt laat zich globaal indelen in onderstaand overzicht. Globaal omdat we voor iedere sector wel een andere verdeling kunnen benoemen. Maar wat voor iedere sector en discipline geldt: iedere potentiële kandidaat kan in een andere fase zitten wat betreft oriëntatie op de arbeidsmarkt. En met die kennis richt Delfin Executives haar werving & selectie proces in.

%

VAN DE KANDIDATEN is actief op zoek

%

VAN DE KANDIDATEN oriënteert zich

%

VAN DE KANDIDATEN is passief op zoek

%

VAN DE KANDIDATEN is niet op zoek

  • KANDIDATEN ACTIEF OP ZOEK 5% 5%
  • KANDIDATEN DIE ZICH ORIENTEREN 20% 20%
  • KANDIDATEN PASSIEF OP ZOEK 25% 25%
  • KANDIDATEN NIET OP ZOEK 50% 50%

99% van alle wervingsactiviteiten richt zich op 5% van de doelgroep, DELFIN EXECUTIVES richt zich op de totale doelgroep. Uit onze jarenlange werving & selectie ervaring weten wij dat de beste kandidaten te vinden zijn in de groep oriënterend en passief zoekend. Deze groep is vooral te bereiken door het inzetten van de juiste marketing-recruitment-technieken:

DOELGROEP BEPALEN

iemand die passief op zoek is moet op een andere manier benaderd worden dan iemand die zich aan het oriënteren is. Daarnaast zijn kandidaten met bijvoorbeeld een financiële achtergond actief op heel andere websites dan kandidaten met een HR achtergrond.

 

DOELGROEP BEPALEN

iemand die passief op zoek is moet op een andere manier benaderd worden dan iemand die zich aan het oriënteren is. Daarnaast zijn kandidaten met bijvoorbeeld een financiële achtergond actief op heel andere websites, dan kandidaten met een HR achtergrond.

AIDA – CONCEPT

Onze benadering is ingericht volgens het AIDA concept: Awareness – Interest – Desire – Action. Dit Business to Consumer model is zeer goed toe te passen op de relatie tussen Delfin Executives, uw vacature en potentiële kandidaten

AIDA – CONCEPT

Onze benadering is ingericht volgens het AIDA concept: Awareness – Interest – Desire – Action. Dit Business to Consumer model is zeer goed toe te passen op de relatie tussen Delfin Executives en potentiele kandidaten

ACTIEF SEARCHEN

De beste kandidaten bereik je door actief te searchen. Dat doen wij door actief ons netwerk te onderhouden, maar ook met state-of-the-art online technieken zoals hypertargeting , X-Ray-search en marketing automation

 

STATE OF THE ART

Maar ook moderne online technieken zoals hypertargeting , X-Ray-search en marketing automation

DIRECT MARKETING

En last but not least – Persoonlijke Benadering: het 1:1 benaderen van kandidaten uit ons directe of indirecte netwerk.

DIRECT MARKETING

En last but not least – Persoonlijke Benadering: het 1:1 benaderen van kandidaten uit ons directe of indirecte netwerk.

volg delfin

vacature alert
executive bericht

of via social media

twitterlinked

overige info

Nieuws
Contact
privacy statement
Disclaimer

KvK: 14076898
btw: NL8142.78.504.B01

stuur ons een bericht